Let See what they had to say...

UNTUK DEWASA: sun plaza dan apoptosis dan twilight......

Author: Salim Al-Zuhri /

i'm back....aku kembali.....aku tadinya gi sun plaza...saja je..dah ada free takde exam..ingat nak menghilangkan tahap kebosanan tahap ke 10...so bergerakla aku ke sun plaza...sebenarnya..walaupun aku suka gak r g sun plaza ni..peristiwa yang berlaku kat sun plaza...yang terjadi tak lama dulu selalu gak r mengingatkan aku...bahwa tempat melenyapkan nyawa secara terkendali...atau apoptosis...walaupun secara makna spesifiknya programmed cell death..tapi aku tujukan kepada penamatan nyawa manusia secara tidak alami....yakni dengan kata lainnya....BUNUH DIRI...alangkah terkutuknya...nauzubillah...tapi itulah..banyak faktor yang membawa mereka-mereka ini kepada perbuatan seperti ini..dan ini mungkin yang banyak memainkan peran adalah faktor psikologi atau psikososial...yang mana memberi impak kepada keadaan mental yang sudah sedia ada tak stabil... walaupun aku hanya mendengar perkabaran tentang adanya kes bunuh diri kat sun plaza dari mulut ke mulut..tetapi cukup...aku dapat gambarkan bagaimana keadaan si pembunuh diri ni..dengan kepala pecah etc...tak sanggup aku luahkan dengan kata-kata..cukuplah dengan anda menilainya....ini merupakan gambar yang dapat dimasukkan..gambar2 yang lain kelihatannya agak explicit..dan aku rasa agak tak sesuai untuk ditatap mata...walaupun gambar ini saja sudah cukup mengerikan tetapi...rasanya masih dapat diterima dewasa...bayangkan...penerjunan dari tingkat 4...nekad sungguh dia untuk apoptosis.......tak maula aku melanjutkan lagi...meremang bulu roma memikirkannya....
sebenarnya...aku ke sun plaza ni...takdela perkara lain sering dibuat..tengok wayangla...ahaha...hari ni..menonton "twilight". Jalan cerita dia..bestla walaupun lebih kepada unsur kejiwangan tahap ke 3....tapi bagi aku..sesuai sangatla pompuan tengok cerita ni..sebab hahaha banyak pompuan kata hero dia...si vampir tu ensem..wahaha...tapi overall, the rate is 5/5....full star...for me..i dunno bout others though....So..sape2 yang blom tengok tu...cuba2 la gi tengok...actually banyak lagi citer x tengok..tapi with exams and stuffs...terpaksala menidak tengokkan cerita tersebut...takpe..bleh tengok ikut lappy...merapu punya merapu.....cukuplah dulu..takut ter off topic plak....sehingga di sini.-

Salim Al-Zuhri

3 comments:

Lights of Peaceful said...

man, mana dapat gambar2 tu??? uhuu.. ngerinya!! Sun Plaza tu kan tempat orang pegi utk relax2, ada gak nak buat kejadian ngeri kat situ. I simply cant imagine. The place where me and latep always date dan happy2, tetiba boleh terbayang benda cam tu.. uuuuuu~ *seram2!*

Kat ne dapat news dan gambar tu?? Im deadyly wanna know!

Lights of Peaceful said...

ouhh... dag google search dah. Pergh... dasat2...

Anonymous said...

i love twilight!